Praktisk information till dig som ska delta
VAD GÅR DET UT PÅ?
Kulturnavet Österlen har länge haft som mål att organisera gemensam trycksdistribution åt Kulturnavets medlemmar. Målet är att skapa ett system för samdistribution så att inte alla behöver köra runt i egen bil hela sommaren.
För att få en uppfattning om tidsåtgång, kostnader och andra förutsättningar genom för vi nu en testomgång, en pilot, för att sedan förhoppningsvis kunna sammanställa ett paketerat erbjudande till medlemmarna. Piloten är denna gång kostnadsfri.
NÄR HÄNDER DET?
Distributionen kommer att ske 14 – 15 juni. Inlämning av era trycksaker sker 9 – 10 juni (se nedan)
VART DISTRIBUERAR VI?
Vi har en lista på drygt 60 platser någorlunda jämt fördelade över Österlen/Ystad. Listan är preliminär och vi tar gärna emot förslag på alternativa platser. Kom ihåg att listan inte få bli längre än den är nu, ta också hänsyn till hur långa resvägarna är mellan de olika platserna. Körningen måste bli effektiv och rationell. Distributionslistan bifogas.
VAD GÖR DU SOM VILL DELTA?
För att vi ska veta hur många som vill delta ska du:
anmäla ditt intresse till info@kulturnavetosterlen.se före den 1 juni.
Den 9-10 juni ska du lämna dina trycksaker på någon av följande uppsamlingsplatser:
Simrishamns Turistbyrå
Marint Centrum, Varvsgatan 2
272 36 Simrishamn
Öppet: 10.00 – 17.00
Ystads Turistbyrå
S:t Knuts Torg 12
2721 42 Ystad
Öppet: 9.00 – 17.00
Ni som bor i Tomelilla kommun åker till den uppsamlingsplats som är närmast er.
Personalen på dessa platser är informerad och visar var ni ska lämna materialet.
OBS! Bunta ihop ert material med en tydlig information om varifrån materialet kommer. Det underlättar distributionen.
Har du frågor? Kontakta:
Susan Bolgar, susan.bolgar@kulturnavetosterlen.se , 0731-84 02 00
Anna-Carin Uggla, anna-carin.uggla@kulturnavetosterlen.se , 0700-30 32 03